Hilsen fra formanden

Nedenstående hilsen blev bragt i OK-bladet 54. årgang.

Forår 2024.

Kære medlemmer i OK-klubben Næstved.

Vi fejrer nytår og ønsker hinanden et godt nytår og ser med forventning frem til den tid, der kommer.

Hvad vil det nye år bringe?

Bag os ligger et år med oplevelser og erfaringer, der sætter spor, vi hver især tager med os. Det har været et år med større optimisme, Coronatiden føles langt væk, der rejses mere og hænderne sprittes ikke af så ofte.

Men der er stadig eftervirkninger, fysiske som psykiske, det gælder både unge og ældre.

Flere føler sig pressede og er usikre på fremtiden.

Også udefra kommende begivenheder påvirker vores hverdag direkte og indirekte.

Krigen i Ukraine fortsætter på andet år, og krig i Mellemøsten medfører, at jøder i Danmark trues.

Det er forståeligt, at mange bekymrer sig for, hvordan udviklingen fortsætter, og hvordan verden kommer til at se ud.

Ikke kun krige fylder. Klimaet får større og større opmærksomhed. I Danmark har vi oplevet et efterår med storm af orkanstyrke og regnmængder, som ikke tidligere er målt her.

Mange har måttet se deres hjem totalt ødelagt af vandmasserne, og på markerne har vandet forhindret avlerne i at høste afgrøderne.

Det har betydet store økonomiske udfordringer både for private og det offentlige.

Vi ved ikke, hvad det nye år bringer. Der er nok, der kan give anledning til bekymring.

Men lad os gå ind i det med optimisme og håbe på fred mennesker imellem overalt.

Godt nytår til alle
Signe Lund Nielsen

Johannes V. Jensen:

Vintergæk er brudt af mulden,
brudt af mulden,
kækt erantis trodser kulden.
Spurven solforrykt i sind
tjipper i en nøgen lind.
Solet smiler husfacader
gennem lange, lyse gader.